
“Az iskolaérettség egyik fontos feltétele a fejlett egyensúlyérzék, aminek kondícionálására az óvodás korban nagy hangsúlyt kell fektetnünk. Ennek kiváló eszköze a Bilibo. Tervszerű és rendszeres használatával koncentrálható a figyelem, fejleszthető a percepció (észlelés), javíthatók a lateralitás (oldalasság) zavarai és az idegrendszer éretlensége ill. a megkésett beszédfejlődés terápiájában is nélkülözhetetlen. Célunk, hogy segítséggel már az óvodáskor előtt örömmel használja a gyerek a Bilibot spontán billegő mozgásra, majd az óvodáskor közepére önállóan is képes legyen ülve és állva forogni benne.
Konduktorként a Nemzetközi Pető Intézetbeli tevékenységem során rendszeresen használom a Bilibo játékcsaládot. A konduktív nevelés egy tanuláson alapuló sokoldalú személyiségfejlesztés, amelynek során a koordinált működést kívánjuk megtanítani a sérültek számára, hogy alkalmazkodni tudjanak a környezetükhöz. A Bilibo ezen a területen állandó segítséget jelent a sérült gyerekek egyéni programjához, fejlesztéséhez.
Játékpedagógiai tehetségfejlesztő műhelyünkben módom van megtapasztalni, hogy az egészséges és tehetséges gyerekeknél történő korai képességfejlesztésben milyen meghatározó hatással van a Biliboval történő sokoldalú játék, milyen hatással van a bennük lakozó tehetség alkalmazási képességének kibontására. Ahogy feloldódnak a kicsinyek a forgásban, úgy nyílnak meg bennük a kiskapuk a világ befogadására és a bennük lakozó képességek megmutatására.”
Konduktorként a Nemzetközi Pető Intézetbeli tevékenységem során rendszeresen használom a Bilibo játékcsaládot. A konduktív nevelés egy tanuláson alapuló sokoldalú személyiségfejlesztés, amelynek során a koordinált működést kívánjuk megtanítani a sérültek számára, hogy alkalmazkodni tudjanak a környezetükhöz. A Bilibo ezen a területen állandó segítséget jelent a sérült gyerekek egyéni programjához, fejlesztéséhez.
Játékpedagógiai tehetségfejlesztő műhelyünkben módom van megtapasztalni, hogy az egészséges és tehetséges gyerekeknél történő korai képességfejlesztésben milyen meghatározó hatással van a Biliboval történő sokoldalú játék, milyen hatással van a bennük lakozó tehetség alkalmazási képességének kibontására. Ahogy feloldódnak a kicsinyek a forgásban, úgy nyílnak meg bennük a kiskapuk a világ befogadására és a bennük lakozó képességek megmutatására.”
Mohr Marian
konduktor, fejlesztő pedagógus
Nemzetközi Pető Intézet
Kaméleon Játékpedagógiai Műhely
konduktor, fejlesztő pedagógus
Nemzetközi Pető Intézet
Kaméleon Játékpedagógiai Műhely

Kisebbektől a nagyobbakig, mindenkinek hasznos eszköz a Bilibo, segíti a gyermekek egészséges mozgásfejlődését és csak a fantáziánk szab határt a benne rejlő lehetőségek felhasználásának.”
Saródy Szilvia
gyógytornász
Fővárosi Gyakorló Óvoda
gyógytornász
Fővárosi Gyakorló Óvoda

Prof.Remo H. Largo
a zürichi egyetemi gyermekklinika növekedési és fejlődési osztályának főorvosa
a “Babyjahre” (Bébiévek) és a “Kinderjahre” (Gyermekévek) című könyvek szerzője
a zürichi egyetemi gyermekklinika növekedési és fejlődési osztályának főorvosa
a “Babyjahre” (Bébiévek) és a “Kinderjahre” (Gyermekévek) című könyvek szerzője

Therese Affolter
ergoterapeuta
a zürichi Ergoterapeutaképző Intézet gyermekgyógyászatot oktató tanára
ergoterapeuta
a zürichi Ergoterapeutaképző Intézet gyermekgyógyászatot oktató tanára

“Miután a játékgyártásban évek óta a chipek és az egyéb elektronikus tárgyak dominálnak, az Alex Hochstrasser által tervezett játékkagylók igazi áttörést jelentenek. Az új játékszer különböző módokon fejleszti a gyermekek motoros készségeit. A kagylókkal végzett tesztek azt is megmutatják, hogy milyen sokfajta ötletet fejlesztenek ki a gyerekek a játék során. A bilibo jelentősen hozzájárulhat a fiatal gyerekek motoros készségeinek egészséges fejleszéséhez. Ez különösen fontos ma, amikor a szülők nem engedik ki a lakásból gyerekeiket, mert féltik őket a túlságosan veszélyessé vált forgalomtól. A gyerekek, ahelyett hogy a szabadban játszanának és mozognának, órák hosszat ülnek a TV vagy a számítógép előtt, ami nem használ sem szociális, sem motoros fejlődésüknek. A Bilibo javít a gyerekek benti játszókörnyezetének minőségén. Természetesen nem pótolhatja a kinti, szabad játékteret, az azért folytatott harcot mindenképp folytatni kell. A Bilibo hívogató játék, amivel megtölthetjük a játékteret, és amivel a gyerekek fantáziadús módon fejleszthetik készségeiket.”
Dr.Marco Hültenmoser
Gyermek és Környezet Dokumentációs Központ
Gyermek és Környezet Dokumentációs Központ

Dr.Stevanne Auerbach “Dr.Játék”
Gyermekkori Források Intézete, San Francisco
Gyermekkori Források Intézete, San Francisco

Marianne Obrist és Christine Baumann
óvónők
óvónők